Bałagan u komornika i w banku po ogłoszeniu upadłości konsumenckiej
3 października 2016 2020-06-30 14:24Bałagan u komornika i w banku po ogłoszeniu upadłości konsumenckiej
Bałagan u komornika i w banku po ogłoszeniu upadłości konsumenckiej
Jeden z moich klientów, który dostał upadłość konsumencką, otrzymał pismo od komornika o zajęciu konta bankowego. Komornik dostał informację o wydanym postanowieniu zaraz po ogłoszeniu upadłości. Zgodnie z przepisami, z chwilą wydania postanowienia o ogłoszeniu upadłości wszelkie postępowania egzekucyjne ulegają zawieszeniu, a po uprawomocnieniu się postanowienia ulegają umorzeniu. Od otrzymania pisma o ogłoszeniu upadłości konsumenckiej minęło już prawie 4 tygodnie, komornik zajął konto bankowe w ostatni piątek. Oznacza to, że komornik wiedząc o ogłoszeniu upadłości konsumenckiej zlekceważył to i w celu zrealizowania swojej pazerności wysłał pismo do banku o zajęciu konta bankowego. Jakby tego było mało, na zajętym koncie bankowym klient posiadał środki z programu 500+. Na weekend klient pozostał bez pieniędzy.
Odpowiedzialność za opisaną sytuację należy przypisać komornikowi i bankowi. Komornikowi za to, że wiedząc o ogłoszeniu upadłości wysłał pismo do banku o zajęciu konta, a nie powinien tego zrobić. Bankowi za to, że nie pozwolił klientowi podjąć środków z konta, mimo że (1) pismo od komornika po ogłoszeniu upadłości bank powinien zignorować oraz (2) pieniądze z programu 500+ bank bez problemu powinien wypłacić, gdyż są one wolne od zajęcia.
Dla komornika i banku kwota 500 zł to marne grosze, które znikają w mgnieniu oka, więc łatwo stawiać kłody pod nogi zwykłemu człowiekowi, ale dla klienta takie pieniądze to możliwość zrobienia zakupów do domu dla rodziny. Tym razem bałagan u komornika i w banku okazał się silniejszy niż zdrowy rozsądek. W nadchodzącym tygodniu trzeba będzie to wszystko odkręcić.